Udana ,,Przerwa na czytanie"
27 października 2023 r. Szkoła Podstawowa nr 43 im. Simony Kossak w Białymstoku po raz pierwszy przyłączyła się do Międzynarodowej Akcji „PRZERWA NA CZYTANIE”.
Celem akcji było zachęcenie uczniów do sięgnięcia po książkę, budowanie poczucia wspólnoty i… dobra zabawa.
Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”.
Tego dnia korytarz na pierwszym piętrze, czytelnia oraz niektóre sale lekcyjne zamieniły się w strefy wspólnego czytania. Strefą głośnego czytania objęliśmy natomiast pomieszczenia oddziałów przedszkolnych.
Tego dnia uczniowie przynieśli z domu swoje ulubione książki lub wypożyczali nowości ze szkolnej biblioteki.
Uczniowie klas IV – VIII podczas wybranych przerw czytali w towarzystwie swoich polonistów, zaś dzieci z klas I – III spędzały jedną z przerw na czytaniu z wychowawczyniami.
U przedszkolaków gościła nauczycielka bibliotekarka z teatrzykiem kamishibai, który wzbudził u maluchów żywe zainteresowanie słowem pisanym i… malowanym.
Na długiej przerwie w godz. 11.30 – 11.45 pod czytelnią zebrali się fani wspólnego czytania. Było co prawda trochę ciasno i głośno (nic dziwnego, gdy na niezbyt wielkiej przestrzeni zbierze się około 250 osób :)), jednak CZYTAĆ SIĘ DAŁO! W powietrzu czuć było atmosferę wspólnoty i chęć pobici ubiegłorocznego rekordu akcji – gdy nasza szkoła nie była jeszcze częścią tego wydarzenia.
Łącznie w szkolnych ,,przerwach na czytanie” brało udział 550 osób.
Organizacją akcji zajmował się Aktyw Biblioteczny i Samorząd Uczniowski, koordynowała biblioteka szkolna.
Organizatorzy serdecznie dziękują dzieciom i młodzieży za udział w ,,Przerwie na czytanie”, wychowawczyniom klas I – III i nauczycielom języka polskiego w klasach IV – VIII za ogromne zaangażowanie i zachęcanie uczniów do przynoszenia, wypożyczania i wspólnego czytania książek – nie tylko podczas tego szczególnego dnia – ale na co dzień!
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z ,,Przerwy na czytanie” w naszej szkole: