Informacje o szkolnym projekcie PO WER
Do realizacji Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły znacznie przyczynił się udział placówki w projekcie Erasmus+. Stwierdzono, że najlepszym sposobem na dalszą efektywną realizację celów EPRS będzie jego kontynuacja.
Projekt PO WER ,,Zgodnie współpracując, nauczymy się więcej – kontynuacja” trwa od 1.06.2019 do 31.05.2022 r.
Cele projektu:
• Podniesienie kwalifikacji i umiejętności pracowników, w tym w zakresie posługiwania się nowoczesnymi technologiami (TIK)
• Podniesienie umiejętności językowych pracowników
• Promowanie otwartości, tolerancji i poszanowania różnorodności
• Zwiększanie wrażliwości na różnorodność społeczną, językową i kulturową
• Wzmocnienie wymiaru europejskiego szkoły i jej międzynarodowego zasięgu
W ramach projektu współpracować będzie 9 nauczycieli: cztery anglistki, germanistka, rusycysta, dwoje polonistów i nauczycielka bibliotekarka. Wezmą oni udział w 9 mobilnościach: 6 kursach metodycznych i 3 kursach językowych w 5 krajach: Malta, Wielka Brytania, Niemcy, Łotwa i Francja.
Planowane mobilności stanowią grunt, na którym placówka chce opierać dalsze przedsięwzięcia. Projekt obejmuje swoim zasięgiem również nauczycieli, którzy nie skorzystali z mobilności, ale wezmą udział m.in. w szkoleniach prowadzonych przez kluczowych uczestników po ich mobilnościach.
Uczestnikami projektu będzie około 300 uczniów klas I – VIII, którzy w zespołach zadaniowych będą realizowali działania implementacyjne. Założono, że wezmą w nich udział również uczniowie z doświadczeniem migracji odgrywający role eksperckie. Pośrednimi uczestnikami będzie cała szkolna i lokalna społeczność, której członkowie na bieżąco będą zapoznawali się z rezultatami działań projektowych.
Spodziewane efekty projektu, to przede wszystkim wzrost kompetencji językowych i wiedzy uczestników, podniesienie jakości pracy szkoły i jej międzynarodowego charakteru oraz uwrażliwienie na kulturową różnorodność. Dzięki wykorzystaniu metod TIK na lekcjach języków obcych nastąpi wzrost motywacji do nauki języków jako narzędzia skutecznej komunikacji w środowisku europejskim. Zwiększenie ilości projektów międzynarodowych realizowanych w szkole (np. eTwinning) oraz zwielokrotnienie liczby ich uczestników wpłynie na większe zaangażowanie w nowatorskie działania.
Rezultatem dla uczniów będzie zwiększenie ich szans edukacyjnych oraz lepsze przygotowanie do przyszłego udziału na rynku pracy. Nauczycielom udział w projekcie pozwoli poznać metody pracy innych, włączyć się w działania międzynarodowe oraz realizować europejską globalną wizję rozwoju edukacji.